Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Mamma... känner du mig?

Av Robina Antonik - 12 november 2012 22:00

Du måste sluta!

 

Du måste sluta nu...
Du förstör inte bara för dig själv utan för alla andra också.

Jag HATAR att det har blivit så här.

Jag hatar hur allt gift har gjort dig förstörd! Giftet som suger åt sig allt och förstör allt, inifrån och ut. 
Jag hatar inte dig... men jag hatar vad du blivit. Jag kan bara höra historier om hur det än gång varit men jag har själv aldrig fått uppleva det.
Jag har bara fått se de dåliga sidorna. Sveket, hatet, mytterierna, missbruket och sjukdommarna. Jag önskar att det inte hade varit så här.


Jag mår bra!


Jag mår bra, jag mår inte dåligt, men du gör! Det sårar mig... det sårar mig att du sårar mig och många andra.

Jag mår bra, jag mår inte dåligt för jag har andra människor i mitt liv som gör det värt att leva... men du har bara oss.
Jag mår bra, jag mår inte dåligt, för jag har inte följt dina fotspår och kommer aldrig att göra. 

 

Minnen...

 

Jag har minnen både trevliga och mindre trevliga. De trevliga minnerna är inte många men är de har varit de bästa.

Jag har minnen både trevliga och mindre trevliga, jag minns sjukdommarna som gjorde dig till en helt annan människa, en vi alla var oroliga och rädda för. Men även när sjukdommen inte syns till är vi, eller jag i alla fall orolig och rädd. Rädd att det en dag kommer ta slut, inte slut på det dåliga, inte slut på hatet, sveket och missbruket utan slutet på ett liv. 

 

Du vet inte vem jag är!

Ibland undrar jag om jag ens känner dig? Jag tror inte att du känner mig heller! Vad vet du om mig egentligen? Fast att jag har levt hela livet med dig så tror jag inte att du vet vem jag är, eller gör du det? Vad är min favorit låt? Vad är det bästa jag vet? Vad är det sämsta jag vet? Vad är min favorit mat? Säg något du vet om mig... 
Jag känner inte dig heller så bra... vi pratar ju aldrig och om vi väl försöker så blir det bara jobbigt och pinsamt för det är inget vi är vana vid. Eller så är du så fast i din bubbla och vågar inte spräcka den. Du utvecklas aldrig, du utmanar aldrig dig själv. Du utforskar aldrig nya saker. Jag vill bli långt ifrån den du är och gör därför allt tvärt emot vad du gör. Men jag vet att du innerst inne har ett gott hjärta och det är något jag bär med mig. 

 

Du behöver hjälp!

Snälla... vi, hela familjen, har tjatat, bråkat, skrikit för att få dig att förstå att detta inte är OK! Det har vi gjort mest för DIN skull men också för våran skull. Det finns hjälp, du är inte ensam! Men du måste inse det själv och ha VILJAN. Jag vet att du är stark, för jag har hört historier om hur stark du har varit i livet, men fortsätt då! Sluta inte! Du har varit svag MÅNGA år nu, det är dags att bli stark igen! Jag vill inte förlora dig, det vill ingen. Så kämpa! Sluta förstöra dig själv, sluta förstöra oss andra. Annars glider vi bara mer och mer iväg från varandra och det kan sluta riktigt illa...

 

Jag hoppas att du vet...

Du har sagt att du älskar mig många gånger, jag tror på dig också, men visa det! Visa hur mycket du älskar mig och oss andra, visa det genom att ta tag i dina problem så att du kan få ett normalt liv, resten av ditt liv. Du är fortfarande ung! Du har mycket kvar att leva för, inse det! 

Jag har inte kunnat säga att jag älskar dig, jag minns inte senast jag sa det. Jag är ledsen för det men det går inte. Vi har inte den kontakten, ändå har vi levt 21 år ihop och jag kan inte säga att jag älskar dig. Jag gör det, bara så du vet... jag vet att du inte läser det här men jag önskar att jag kunde få det sagt till dig. Jag hoppas att du innerst inne vet att jag älskar dig. Jag älskar ditt hjärta men det är det enda... för dina organ mår inte bra, kropp mår inte bra, din hjärna mår inte bra, så jag kan inte älska hela dig. Jag kan inte älska dig för den du är, jag kan bara älska den jag tror finns djupt inom dig men som knappt inte syns.  

 

Ge inte upp, kämpa! Kämpa för oss så kämpar vi för dig. Hjäp dig själv så hjälper vi dig! För risken finns att du inte kommer ha någon kvar och stå där ensam, risken finns också att du ska ge upp och vi står ensamma utan dig. Välj dina kort och gör ett smart val! 

 
 
Ingen bild

ika

13 november 2012 00:00

Jag gråter...så vackert o så ärligt...älskar att se reaktion, har väntat på det i många år...jag älskar dig min syster, o tro mig, elak har jag varit många gånger, men jag har oxså skyddat dig från så mkt jag kunnat...<3

Robina Antonik

13 november 2012 06:50

älskar dig med

 
Ingen bild

Jeco

13 november 2012 15:34

så hemskt :'(
kan inte sluta tänka på vad som kunde ha hänt om något hade varit annorlunda! :(
Du är en sådan underbar person!
och jag vet att vi inte är biologiska systrar, men det gör mig inget. Du är och kommer alltid att vara min storasyster ändå!
Älskar dig <3

Robina Antonik

13 november 2012 21:09

Om något skulle vara annorlunda så skulle det vara att det hade varit bättre. Hade nog aldrig fallit i samma grop som henne. Detsamma

 
Nanaki Kaw~

Nanaki Kaw~

13 november 2012 19:28

Jag började gråta, jag vet hur du känner <3 Jag har själv förlorat min mamma som du vet och hon försvann för att hon inte var stark och inte kämpade, hon förstörde sig själv. Jag vill att du ska veta att jag finns alltid om du vill prata!~ <3 saknar dig min vän.. <3

http://nanakikaw.blogspot.com

Robina Antonik

13 november 2012 21:07

tack! desamma kram

 
Snejky

Snejky

29 januari 2013 18:12

Tack för att du delar med dig..
Har själv levt som medberoende i ett längre förhållande.
Har även en son som varit narkotikamissbrukare..
Jag vet hur det är med alla känslor, mm..
Styrkekramen & all Kärlek..
Kramen

http://snejky.se

Robina Antonik

28 mars 2019 20:43

Tack för att du tog del av min text och tog dig tid att läsa. Mamma finns nu inte längre med oss. Hon gick bort för 2 år sedan. Blev endast 54 år. All kärlek till dig också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robina Antonik - 21 september 2013 14:40


Hasselbackspotatis                   4 port 8-12 potatisar 3 msk smör eller margarin 1 tsk salt 1 msk ströbröd + 2 msk torr riven ost.   Skala och skölj potatisen. Skär potatisen i tunna skivor, men inte helt igenom, den ska hänga ihop i b...

Av Robina Antonik - 14 oktober 2012 17:00

Att vara tyst behöver inte betyda att man är blyg. Att vara tyst behöver inte betyda att man inget vet . Att vara tyst behöver inte betyda att man är mindre värd. Att vara tyst behöver inte betyda att man är dum.  Att vara tyst behöver inte ...

Av Robina Antonik - 14 oktober 2012 11:48

Coop Konsum Oxtorget   Coop Konsum på Oxtorget i Växjö är super! Riktigt stort utbud av ekologiskt som jag har fått dille på. En stor fiskdisk, inte ofta man ser det. Hyfsat trevlig personal. Men som sagt så älskar jag utbudet av ekologiskt! ...

Av Robina Antonik - 7 oktober 2012 18:45

Du försvann snabbt... borta med vinden! Jag kommer att sakna dig, men jag är besviken på dig. Du höll inte ditt ord, jag litade på dig och du höll inte vad du lovat! Vissa dagar var jag så lyckling med dig men vissa dagar svek du mig totalt....

Av Robina Antonik - 28 september 2012 14:30


Hälsosamt             Nyttigt               Kärlek            Mijö                                Fred                Grönt         Läs mer om Krav.  Coop Änglamark är ett märke med många ekoloigska produkter.   Här kan du...

Översätt / Translate

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Omröstning

Ostbågar eller chips? :)
 Ostbågar!
 Chips!
 Inget av det!
 Båda!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggerfy


Skapa flashcards