Alla inlägg under september 2012

Av Robina Antonik - 28 september 2012 14:30

Hälsosamt             Nyttigt               Kärlek            Mijö            

                   Fred                Grönt





 



Läs mer om Krav

Coop Änglamark är ett märke med många ekoloigska produkter.



Här kan du hitta Nyckelhålsmärkta restauranger

Mer information om Nyckelhålet.

Läs mer om Ekologisk mat på livsmedelsverkets hemsida. 

Naturskyddsföreningen pratar också om ekologiskt.

 

Fairtrade ska du även leta efter, läs mer på hemsidan!

 

Sist men inte minst så kan du läsa mer om närodlat.


Av Robina Antonik - 25 september 2012 17:10

Otroligt rolig film som jag planerar att se! 

 


The Dictator! 



Information om filmen: 
Skaparna av Bruno och Borat är tillbaka med en ny sjuk komedi: The Dictator. Den handlar om hur den excentriske diktatorn Aladeen, hamnar i New York och tvingas leva bland vanligt folk. 


Klockren rulle som nu släpps på DVD och Blu-ray – ett givet tillskott till filmsamlingen!

Här kan filmen köpas: The Dictator

 






Av Robina Antonik - 21 september 2012 14:30

Den stora diskutionen om 21/12-2012


SANT/FALSKT/INTE OMÖJGLIGT?


Enligt min mening anser jag att man absolut inte ska lyssna på allt man hör för att det kan vara myt eller bluff osv. Men jag tycker inte heller att man ska blunda för vad som faktiskt KAN hända? 


Det intressanta är att se vilka som tror/inte tror på detta. Det verkar som att de som tror på det här är antingen religösa som tror på någon slags gud eller människor som pekar på vetenskaplig fakta.
Det "roliga" är att de som inte alls tror på det är människor som är ateister  och som tror på vetenskapen men som inte alls verkar lyssna på den vetenskapliga faktan eller som verkar tro att den vetenskapliga faktan är på något sätt framtagen av religösa. Eller bara så blinda att de inte ens kan se minsta lilla möjliga chans till att det faktiskt kan inträffa. 


Detta sägs KUNNA inträffa:

  • Jordbävningar
  • Solstormar
  • Översvämningar
  • Geomagnetisk omkastning
  • Svart hål
  • Asteroid/Komet
  • Gammablixtrar 

Oavsätt om det är slutet eller inte, hur ska man kunna förbereda sig inför något sådant här? 


Här kan du läsa om Marcus som jag skrivit om 2012:

http://www.aspera.nu/tidning/aspera44/marcus/Domedagsprofetior.htm


Här kan du jordbävningar, gamla som nya och även förutsägbara:
http://world-earthquakes.com/


Hittade några dokumentärer:


ca 7 min
http://www.youtube.com/watch?v=b8Tj3vD1-N8&feature=player_embedded


ca 1 tim 35 min:
http://www.youtube.com/watch?v=I5CKHx0n3sU&feature=player_embedded


ca 20 min 
http://www.youtube.com/watch?v=Hk-3MU-rc0M&feature=player_embedded#!

 

Finns många fler dokumentärer om 21/12-2012.

 

Nu har jag ihjäl lite dötid så nu ska jag återgå till mitt pluggande. Nu har ni lite att tänka på   

 

Kom gärna med kommentarer och era tankar, alltid kul att diskutera! 

Av Robina Antonik - 18 september 2012 10:45

FILMTIPS!


Lawless

Hade biopremiär den 14 sep. Gå in på SF´s hemsida och se om den fortfarande går i den stad! 




Filmbeskrivning
 


Lawless utspelar sig under förbudstiden i USA och är den sanna berättelsen om bröderna Bondurant - fräcka och orädda unga spritlangare som kom att bli legendariska brottslingar. 

 

Franklin County, Virginia, under en tid då alkoholförbudet höll landet i sitt starkaste grepp. Brödratrion Bondurant försörjer sig på att langa hembränt i sina trakter. De äldsta, Forrest och Howard (Tom Hardy respektive Jason Clarke), har gått igenom krig och är enligt stadens sägner odödliga. Minstingen Jack (LaBeouf) gör sitt bästa för att visa sig värdig familjens företag och deras namn, men saknar storebrödernas fysiska pondus eller korta stubin. Ingen skulle våga bråka med Bondurants, men ingen har heller anledning till det. Vita, svarta, unga och gamla - alla har glädje av deras varor och till och med stadens sheriff ser mellan fingrarna på lagbrottet, så länge han också får en låda av finaste äppelbrandyn med jämna mellanrum.


Här kan ni läsa mer om filmen! 


Skådespelare
 

Shia Labeouf
Jason Clarke
Tom Hardy
Gary Oldman
Mia Wasikowska


Jag ska definitivt ta mig tid att se denna film någon kväll! Här kommer trailern! 






Läs mer om Lawless!

Av Robina Antonik - 17 september 2012 21:00

En intressant sida som jag hittade är: AllaStudier , där kan du hitta artiklar om bland annat universitet, studentliv och kurser! Intressant nu när man själv har börjat studera! Där kan du även jämföra löner och se vilka jobb/yrken som är efterfrågande på marknaden just nu. Där står exempelvis att det är lätt att få jobb som förskollärare! Tur att jag ska bli det då!   Hoppas bara att efterfrågan är lika stor om tre och ett halft år! 

 

För er som håller på eller ska ta körkort kan kolla in den här sidan! Där kan du läsa om hur du kan välja rätt körskola! (vilket jag ibland undrar om jag gjorde...)


Du kanske är sugen på att studera utomlands? Det kan du också hitta där! 

En mycket trevligt sida! Lätt att navigera sig fram genom de olika flikarna och lätt att hitta! Här kan man fastna och spendera mycket tid på spännande fakta, statistik och massa annat! Så gå in på hemsidan och kolla läget! Det finns något för alla! 

Av Robina Antonik - 17 september 2012 20:31

 
Mysigt och trevligt ställe! Rekommenderas starkt!
 
 
 

Av Robina Antonik - 16 september 2012 22:00

Hej! Tänkte prova vlogga... inte min grej egentligen då jag inte är van vid att stå framför kameran, eller prata inför folk.
Vloggarna kommer vara en slags träning för mig och mitt självförtroende. I framtiden hoppas jag att jag ska kunna göra genomgångar/tutorials på när jag bakar, lagar mat eller gör sockerfigurer.
Vet inte hur ljudet blev men hoppas att det går att höra något.  







Kan ju erkänna att jag var helt generad och skakig efter detta... mer träning behövs kan jag ju säga... Hehe.

Puss och kram!
 

Av Robina Antonik - 5 september 2012 21:00

Tjena! 


Har varit riktigt mycket som har hänt på mycket kort tid! Så har inte haft tid att uppdatera i bloggvärlden. Det känns tungt i hjärtat! Men så fort jag har kommit tillrätta så ska jag uppdatera flitigt! 


Har börjat ett helt nytt kapitel i mitt liv.
Ny skola, nytt boende (eller snarare ett till), nya vänner (eller rättare sagt-> fler)


För er som inte vet, så har jag börjat studera till Förskollärare på Linnèuniversitetet i Växjö som är på 3,5 år. 
Vilket har resulterat i att jag har fått flytta till Växjö, så en helt ny stad att "lära känna" och att hitta i. Jag hade tur som fick boende direkt, Antons moster och hennes man hyrde ut ett rum i källaren som jag fick flytta in i direkt. Super bra och mysigt!  


Har haft en tuff men otroligt rolig nollning/Kick-off vecka också, många nya människor och har redan börjat lära känna lite nya och spännande människor. 

 

Det enda som fortfarande känns lite jobbigt och tar ett tag innan man vänjer sig vid, det är att gå från att vara sambo till särbo. Ensamt och tråkigt att sova själv och jag saknar min andra hälft... men när vi väl träffas så uppskattar man nog mer den tiden man har tillsammans.

 

Studierna känns lite jobbigt nu i början innan man har kommit igång, högt tempo, nya formuleringar, högre nivå, helt nytt sätt att skriva på, nya former av undervisning som man inte är van vid. Men det ska nog gå bra tillslut!    


Sitter just nu på ett Café i Växjö som heter Condeco som har gratis internet, super bra!
Ha det bra så länge! Puss! 


 

Översätt / Translate

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Omröstning

Ostbågar eller chips? :)
 Ostbågar!
 Chips!
 Inget av det!
 Båda!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards