Alla inlägg under oktober 2012

Av Robina Antonik - 14 oktober 2012 17:00

Att vara tyst behöver inte betyda att man är blyg.

Att vara tyst behöver inte betyda att man inget vet .

Att vara tyst behöver inte betyda att man är mindre värd.

Att vara tyst behöver inte betyda att man är dum. 

Att vara tyst behöver inte betyda att man inte lyssnar.

 

Sanningen är att

om jag är tyst så är det inte säkert att jag är blyg.
om jag är tyst så är det inte säkert att jag inte vet, jag kanske redan vet.
om jag är tyst så är det inte säkert att jag är mindre värd utan kan tvärt om betyda att jag låter de högljuda vara mer värda (i deras ögon).

om jag är tyst så är det inte säkert att jag är dum utan kan betyda att man egentligen vet allt.

om jag är tyst så är det inte säkert att jag inte lyssnar, jag kanske bara funderar på det kloka du sagt.

Att vara tyst behöver inte betyda att man inte har något svar för svaret går inte att lösa.
Att vara tyst behöver inte betyda att man inte bryr sig, för det kan vara tystnaden som läker sår.

 

//Robina

Av Robina Antonik - 14 oktober 2012 11:48

 
Coop Konsum på Oxtorget i Växjö är super! Riktigt stort utbud av ekologiskt som jag har fått dille på. En stor fiskdisk, inte ofta man ser det. Hyfsat trevlig personal. Men som sagt så älskar jag utbudet av ekologiskt! Handlar nästan varje dag!
 
 
 

Av Robina Antonik - 7 oktober 2012 18:45

Du försvann snabbt... borta med vinden!

Jag kommer att sakna dig, men jag är besviken på dig.

Du höll inte ditt ord, jag litade på dig och du höll inte vad du lovat!

Vissa dagar var jag så lyckling med dig men vissa dagar svek du mig totalt.

Det var inte bara jag som litade på dig, många andra som litade på dig, men du svek dom med. Även att du sviker mig så kan jag inte låta bli att längta efter dig.

Jag saknar dig redan... samtidigt är jag så sårad av dig. Jag trodde vi var bästa vänner... 


Men nu har jag en annan att luta mig mot som jag alltid kan lita på.
Vi har mycket gemensamt. Vi bråkar ibland men vi löser det alltid.
Han gör mig varm och glad, att bara titta på honom gör mig lycklig.
När vi bråkar så tar vi en liten paus, då brukar jag frysa och känna mig ensam men då jag tänder ett ljus och väntar på att det ska gå över. Vi löser det alltid.
Jag ska ta till vara på tiden han är här, njuta av varje sekund... för jag vet att han också kommer att försvinna en dag... 

Översätt / Translate

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Omröstning

Ostbågar eller chips? :)
 Ostbågar!
 Chips!
 Inget av det!
 Båda!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards