Alla inlägg under juli 2011

Av Robina Antonik - 28 juli 2011 16:01

JA! Akta dig lilla snigel... En sådan djurvän som jag är så blir jag nästan förkrossad när man av misstag trampar på en snigel... specielt de sniglarna med skal. De som dödar sniglar med mening borde kanske också få bli trampade med en jättefot så att deras hus blir förstörda... men det är en annan historia.


Det kan hända när man är ute och cyklar en helt vanligt dag, helt normalt och allt är frid och fröjd och... hoppsan... där råkade man köra över en svart/brun slemmig snigel och så får man dåligt samvete. 


Eller så går man på en promenad med sin käraste och är inne i ett spännande och livligt samtalsäm... *kras*... man stelnar till och rör sig inte ur fläcken och tror att det ska hjälpa. Men olyckan har redan skett och det inser man sekunden efter att man hört sniglens hus gå i kras... Man jämrar sig, får dåligt samvete och lyfter på foten men vågar inte titta efter hur mosad sniglen blev, Man skyndar snabbt vidare och resten av promenaden så är ögonen fast spända i marken så att man inte råkar ta livet av fler sniglar... 


Eller så är man ute och joggar och är inne i sin egna lilla värld... när helt plötsligt... *kras*... Men då hinner man inte frysa till utan man springer på som vanligt och mår dåligt resten av joggingturen... Vägen är så stor och trots det så ska man lyckas trampa på en liten snigel! *damn it*


Men men... Jag har varit ute på en jogging tur idag... som ni kanske förstår så finns det en snigel mindre i världen nu... buhuhu   


Var även på Willy:S och tömde mina två spargrisar. En kort förklaring:

Jag har tre spargrisar, en stor guldig gris där jag samlar på tior. En liten rosa där jag samlar på femor och en orange krokodil där jag samlar på enkronor. Nu vart den lilla rosa och krokodilen nästan fulla.

Alltså, jag gick till Willy:S för att växla in dem. 
Sammanlagt 466kr inte illa, de pengarna ska jag växla till tior och lägga i den stora guldiga grisen.    


Nu blir det nog ett varmt och skönt bad och ladda inför helgen, jobbar två pass imorgon, sedan ska jag jobba på Rocka Billy festivalen i Bräkne-hoby på lördag. Söndag, kanske ett heldags pass. 


 

Av Robina Antonik - 24 juli 2011 22:55

Usch och fy!


Förstår inte hur folk tänker ibland... ibland verkar vissa inte tänka alls... helt tomma i skallen, hjärntvättade och helt enkelt rubbade i huvudet... det var den snälla versionen av vad jag anser och det som hände i Norge. 


Tänker på hur hemskt det måste vara för de drabbade i Norge och må de oskyldiga människorna som miste sina liv vila i frid. 


Förstår inte hur man kan ta så många liv, få så mycket blod i sina händer och oraka ett sådant kaos. Helt körd i huvudet måtte gubben vara!     


Jag orkar inte ens diskutera! Finns inga ord för sådant! Det är ju inte bara det som hände i Norge utan allt annat som händer i världen, just nu i denna stund och hela tiden. Allt dödande, all jakt på makt och pengar och allt vad det nu kan vara som får folk till att vara så hemska, egoistiska och vårdslösa.   


Jag har sagt det innan och jag säger det igen... ett samhälle utan pengar... det vore kanske bra?


Jag tände i alla fall ett ljus och tänkte en stund på de drabbade i Norge. 


Nog om tråkigheter!...


Har haft en hyfsat trevlig och mysig vecka, har "bara" jobbar 6 dagar denna veckan...

Angelika och gänget var nere på besök, fast det var inte så mycket man fick se av dom!... Vi hade i alla fall en trevlig grillkväll hos mor och far på landet. 

För övrigt så har det blivit lite bad på brunnsbadet, jogging och tränging med Anton och myskvällar i soffan. 


Kom hem för ca 1 timme sedan. Jobbat från 11.30- 21.30 ikväll.

Nu ska jag ta lite mat tror jag... trots att klockan är mycket...

Imorgon ska jag jobba på slättagårdsskolan, dock jobbar jag inte två jobbpass imorgon så det är ganska chill ändå. 


Måste lägga upp fler recept och bilder, ber om ursäkt för det! Kommer inom kort (hoppas jag..)


Länkar denna otroligt fina låt! Har gråtit många tårar måste jag säga!    What are words med Chris Medina: 

Av Robina Antonik - 15 juli 2011 23:28

Det är ju detta jag har längtat efter. Mer jobbtimmar = Mer pengar = Självständig = Leva normalt... 


Eller? Leva normalt ska man kanske inte kalla det. När man ibland inte äter något på en hel dag, eller går och småäter för att få i sig något över huvudtaget. Kombinatioen av att inte har fått i sig någon mat + stressig dag på jobbet + extra mycket hormoner denna veckan + all annan sk*t som snurrar i ens skalle gör det inte bättre. 


Jag har inte alls hunnit med någon boxning heller, vilket gör mig mer deprimerad. När man jobbar 7 dagar i veckan missar man så mycket också. Denna helgen missar jag en väns 20års fest, förra helgen min "syster" Jennies kalas. Helgen innan det, min syster dotters 3 års kalas. Tradigt måste jag säga...


Denna veckan har jag hunnit vara lite social med två tjejkompisar. Emelie och Linnéa och deras söta barn Albin och Elwira. Det har varit mycket trevligt! 


Har inte sökt bidrag hos socialen på två månader och hade inte tänkt göra det denna månaden heller.. men det verkar som att jag måste det i alla fall. Ligger 2000 back för att jag inte sökte förra månaden och så blev jag tvungen att låna pengar av en närstående vilket jag tycker är det något av det värsta som finns... Nu har jag knappt så jag kan köpa mjölk och det är långt kvar tills lönen kommer och när den kommer är det ju viktigtast att räkningarna blir betalda så att man inte hamnar i trubbel. 


Pengar är ju inte allt... men come on!... man är ju ingenting utan pengar i dagens samhälle. Det skulle varit ett pengafritt samhälle, men nu.. utan pengar så finns man ju knappt... jag bara svamlar nu. Bäst jag håller tyst!


Jag tar en dag i taget i alla fall! Imorgon måste jag köpa kattmat. Det är ju viktigare att de får mat. Jag överlever!


Hej hopp!


Av Robina Antonik - 2 juli 2011 10:11

Kattbajs  


Finns det något ljuvligare än doften av kattbajs när man vaknar eller ligger och myser i sängen med sin älskade... Ja det finns det faktiskt!

Om man inte har någon läskig/skum fetisch för kattbajs...  


Det har jag kanske glömt berätta, att vi är jourhem åt två halvsiamesiska katter, syskonen Lisa och Caspian. Jag visste själv inte riktigt vad jourhem var för något innan jag blev det. Men att vara jourhem innebär att t.ex i detta fallet, så är katterna inte våra till 100%. Men de bor här, vi ger de mat, kattlåda, leksaker och kärlek. Medans RHK (RonnebysHitteKatter) står för veterinärvård och mediciner. Under tiden som katterna bor hos sina jourhem så letas det permanenta hem åt katterna. 

Här är en länk till RHK  - Ronnebys Hittekatter & Co
Här är ett inlägg om våra hittekatter - Lisa och Caspian 
Här kan just du/ni läsa om hur det är att vara jourhem - Att vara jourhem



Det är synd att katter och även andra djur ska behöva leva utan mat och kärlek. Vissa djur klarar inte av vintern.


Vi fick hem katterna den 27 maj. Den första veckan låg de bara i ett hörn bakom byrån och gömde sig. De var säkert livrädda, att behöva flytta runt så mycket är inte bra för någon katt. Nu kan de ligga i sängen och sträcka ut sig, Lisa kan man klappa, ibland är hon riktigt kelen. Men Caspian är ett hopplöst fall, förtillfället i alla fall. Han kan man inte klappa men han kan sitta så nära som två meters avstånd, då det var 20 meter tidigare. 


Det har varit stora framsteg och allt går bra, det känns som att det känner sig som hemma. De äter bra också. De hittade till kattlådan direkt. Dock har någon av dom, kanske båda börjat bajsa bredvid lådan. Vi tömmer ändå lådan ofta för att det behövs ganska ofta tack vare att de är innekatter och att de är två. Redan nu imorse tömde jag kattlådan. Tvättade rent den och lade i ny sand och ändå bajsar någon av dom utanför. 
Vi funderade på att skaffa en kattlåda med tak och lucka. Men undra ifall de skulle tycka om den. De kanske tycker att det blir instängt eller vågar kanske inte gå igenom luckan?


Jaja... Vad vore en dag på slottet!


Har ätit god frukost med A som hade köpt nybakta bullar  

Kanske ska följa med A på en joggingrunda senare. Efter det ropar duschen på mig, oavsett om jag ska jogga eller ej. Sedan blir det bussen till Kallinge för att fira Johanna som har fyllt 20år!


Nice nice!



Översätt / Translate

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Omröstning

Ostbågar eller chips? :)
 Ostbågar!
 Chips!
 Inget av det!
 Båda!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards