Alla inlägg under mars 2011

Av Robina Antonik - 24 mars 2011 17:34

Mördegskakor;  Schackrutor


 

Ingredienser:
4½ dl vetemjöl
½ Strösocker eller

1 dl florsocker
200 g smör eller margarin


Gör så här:

Vispa smör och socker med elvisp, vispa tills det blir ljust och poröst. Tillsätt mjölet och vispa på låg hastighet tills det blir en smulig deg. Tryck ihop degen med handen i bunken. 

Dela degen i två delar och blanda i 2 msk kakao i den ena delen och 2 tsk vaniljsocker i den andra delen. Dela degarna i bitar som rullas till längder. Lägg en ljus och en mörk längd vid sidan av varandra osv. Låt vila kallt i 15-30 minuter.

Skär kakorna i 3-4 mm tjocka skivor som läggs på plåt med bakpapper. Grädda schackrutorna mitt i ugnen i 175°C i ca 8 minuter. 


Binas Tips!: Jag tycker att det är lättare och bättre att blanda ihop degen för hand. Om man vill kan man använda en plasthandske för mindre kladd. Desutom blir det mindre disk.



 



 


      

Av Robina Antonik - 21 mars 2011 18:54

Idag har jag jobbar/haft praktig i ca 4 timmar. Handlade på Karlssons efter att jag slutade jag hittade två underbara brickor till min lilla samling!



 De två brickorna som jag köpte idag   

     

En servetthållare och en väggklocka som jag köpte för någon vecka sedan   


 

 


Jag hann inte med det tåget som jag skulle åka med så jag gick en runda inom ICA och titta vad man fick till Libresse!


   


Snacka om ödet?!  


Jag tror att jag ska införa dagen youtube klipp!


Dagens youtube klipp är så otroligt bra... eller dålig.. beroende hur man se på det. Det är japansk reklam för potatis chips... Jag har inte ens ord för det. Den måste bara ses!! Här kommer den! Enjoy!




Dessa japaner... vad skulle vi göra utan dom?   Haha    


Ha det!

Av Robina Antonik - 3 mars 2011 12:49

Hur många har inte sett tjejen som sjunger i halebop reklamen. Hur många tycker inte att den är sjukt irriterande! Jag och minst 50 000 svenskar till.


Dock måste jag säga att det inte är henne det är fel på... hon gör ju sitt jobb och får väl en slant för det. Vad gör det om hon inte är super snygg och sjunger världsbra! 


Men den är otroligt irriterande och antingen stänger jag av TV:n, byter kanal eller stänger snabbt av ljudet. Det går ju en på nerverna!    

 


Nu har jag ingen aning om hur det blev att just hon fick göra reklamen, men man undrar kanske varför de valde just henne. Som sagt "Det inte är henne det är fel på" och hon har ju tur som får vara med i TV, men synd att det var i Halebops reklam, hon hade säkert gjort ett bättre jobb i en annan reklam. Där hon inte är helt inzoomad, i svartvit och inte är världsbra på att sjunga. 


Nu menar jag inte att tjejer som inte är supermodeller och inte sjunger superbra ska vara med i tv. Tvärtom, det behövs fler. Men då ska det bli bra reklamer och inte sjuk irriterande reklamer som halbop reklamerna. Det är ju inte bara just den reklamen som är dålig, utan de flesta halebop reklamerna är kassa... i alla fall i min mening och det är säkert många som håller med mig.


Tummen upp till tjejen, hon sjunger bra och är lagom snygg.   

Tummen ner till Halebop som borde göra bättre reklamer.  



Här är Halebop reklamen:




Här är en superbra reklam!   :



Översätt / Translate

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Omröstning

Ostbågar eller chips? :)
 Ostbågar!
 Chips!
 Inget av det!
 Båda!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards