Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Robina Antonik - 1 februari 2012 13:52

Sist men inte minst så gick jag kursen "Sockerblommor". Kursen tidigare, alltså "Bröllopstårtor" slutade kl. 13.00 (29/1) och nästa kurs, alltså "Sockerblommor" började 14.30 så jag hade en bra stund på mig att gå till Ica för att köpa lite lunch att äta. 


Något som borde börja säljas på Willys/ Maxi är sallad från en salladsbar. Skit smart! Det var det jag köpte på Ica till lunchen. Man plockar ihop sin egna sallad i en bruk, väljer själv dressing, smör och bröd om man vill ha det. Strålande! Det skulle de tjäna bra på tror jag...



I alla fall... När kursen "Sockerblommor" hade startat och pågått en stund så kom några reportrar från lokaltidningen NSD och skulle intervjua några i gruppen. De gick fram till mitt bord där jag satt med 3 andra tjejer. Det ställde frågor om kursen och vart jag kom i från osv. När de fick höra att det hade varit en kurs med bröllopstårtor tidigare under dagen så undrade de om det fanns någon tårta kvar från den kursen, vilket det fanns. Men det fanns bara en kvar, vilken var min tårta. Tack vare att alla som hade gått den tidigare kursen hade åkt hem/kört hem sina tårtor men det hade ju jag ingen möjlighet att göra. 
Då skulle de ha kort på min tårta och på mig tillsammans med tårtan.



Så förmodligen så kommer jag hamna i NSD. Synd att man inte kan få den tidningen ner hit. Får hålla utkik på NSDs hemsida för att de om det kommer något inlägg där. Men allt visas ju inte där ändå. Skulle någon läsare möjligen vara från norr och få tidningen NSD så kan ni kanske hålla utkik? Klippa ut artiklen och skicka den till mig...    


I vilket fall som helst... det vi fick göra på kursen var en lija i gumpaste/flowerpaste det var roligt och något jag inte gjort innan. Fick prova på att använda pulverfärg också. Hann även göra en vit ros. 





       




Roliga kurser och jag ångrar inte att jag gick dom, trotts att jag redan kunde det mesta så var det roligt och det var ändå som en extra träning för mig.   


Översätt / Translate

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Omröstning

Ostbågar eller chips? :)
 Ostbågar!
 Chips!
 Inget av det!
 Båda!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards