Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Robina Antonik - 3 maj 2011 15:42

Måste hinna träna idag... och imorgon!


På torsdag åker jag till Malmö där kommer jag att bo på Elite Hotel Savoy. Riktigt nice! Om jag har tid kanske jag går en runda i malmö city.   


På fredag morgonen är det samling 8.30 på Malmö dansteater. Där både repetion och inspelning antagligen kommer att ske. 


Här är lite info om programet.


SVT Rampljuset




Kort om programmet 
Rampljuset är ett barnprogram som spelas in av SVT Malmö.

Publiken består av 150 barn i åldrarna nio till tolv år. Programmet sänds i SVT Barnkanalen på fredagar kl 18.45 med säsongspremiär i höst. 
Även i år är Erik Segerstedt programledare. 
I varje program uppträder fyra artister, som var och en ska ha förberett ett framträdande på 2 minuter och 30 sekunder. Varken mer eller mindre. Artisternas enda uppgift är att underhålla publiken. Om publiken tappar intresset för scenframträdandet trycker de på en mentometerknapp de tilldelats. När mer än hälften av publiken tryckt stannar tiden, rampljuset släcks och framträdandet avbryts. När alla artister fått sin chans på scen får de två som har kortast tid i rampljuset lämna tävlingen. Därefter får publiken rösta på nytt och avgöra vilken av de två kvarvarande artisterna som ska vinna deltävlingen och därmed gå vidare till semifinal. 


En länk till Rampljuset ----> Rampljuset 


Jag är nervös!.... Jag är ju så osäker på mig själv och dåligt självförtroende... men det ska nog gå bra. Jag har i alla fall bestämt vad jag ska ha för kläder, smink osv. 


Även ifall jag inte skulle gå vidare till final så är det en häftig upplevelse tycker jag.  


Det kommer nog bli NAJS! 


    



Översätt / Translate

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Omröstning

Ostbågar eller chips? :)
 Ostbågar!
 Chips!
 Inget av det!
 Båda!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards